19 oktober 2016

Na de storm van gisteren


De nieuwe Paardenkliniek in de Wieringermeer

Zonnig op de Waardpolderhoofdweg

Doodlopend in Nieuwesluis

De z.g. Pishoek

Van Ewijcksluis op de achtergrond

De Korte Afsluitdijk

Het nieuwe onderkomen van Jan van Dijk

Vandaag 75 jaar geleden werd mijn oudste zus geboren dus vanmorgen eerst op verjaarvisite naar Wervershoof. Van fietsen komt dan niet zoveel, gezien de harde wind en vanmorgen vroeg nog af en toe een bui, had ik me voorgenomen om deze keer de fiets maar thuis te laten. Achteraf had het best gegaan als ik met de Quest op pad was gegaan, de wind viel mee en het werd nog heerlijk zonnig ook. Al met al werd het zo rond kwar voor twee dat ik nog even de buitenlucht heb ingeademd zittend in de “luie” stoel van de Quest, een klein rondje van net 40 km maar ik heb er wel weer van genoten. Eerst naar Nieuwesluis, een naam van een plaats die me altijd doet denken aan het Nieuwesluis waar minder gedisciplineerde militairen in mijn tijd werden gehuisvest. Maar dit is een doodlopend gehucht net buiten de Wieringermeer richting Wieringerwaard, even bij de “Pishoek” kijken, ja zo heeft men dit stukje water ooit genoemd. Een paar foto’s maken en dan via Wieringerwaard over Van  Ewijcksluis naar de “Korte Afsluitdijk” dan De Haukes en Slootdorp weer naar huis in Middenmeer.


Krijg net bericht dat bij Patricia de fruitdame langs is gekomen op het strand, ziet er goed uit dat is een ding dat zeker is.

1 opmerking:

rob, nieuwegein zei

Dat is Nieuwersluis, bij Breukelen.