11 oktober 2016

Na "Mantelzorg" weer in de Quest








Daar is ie dan weer, niet zo verwonderlijk, onkruid vergaat niet zeggen ze toch ? Nou ik voel me lang geen onkruid want een tijdje “Mantelzorger” spelen is me redelijk goed afgegaan. En zo ben ik gisteren min of meer ontslagen en kon ik vandaag weer een vrije ronde maken. Zal het nog een beetje gaan na zo’n lange periode van rust, vorige week nog een keer 50 km en dat is het enige geweest in de afgelopen weken. De laatste wat “ruimere” rit was van 21 september, bijna of helemaal geschiedenis. Mijn eerste ritje gaat meteen richting Zuidoostbeemster om te kijken hoe het met Tiny gaat, het gaat prima met haar want toen ik kwam zat ze te “kranten” en 5 minuten later had ik koffie voor me staan. We hebben even zitten kletsen waarna ik weer richting Middenmeer heb opgezocht met de voor mij bekende route, een omweg dus. Richting Middenbeemster en later rechtsaf naar de rotonde waar ik naar Schermerhorn ben gereden. Eenmaal goed op dreef zie ik een grote baan rodekool en dan langs Obdam om bij zwager Tom even iets te drinken en bijkletsen om meteen daarna de laatste 20 km naar huis vol te maken. Nog maar net van start zag ik in mijn spiegeltjes een gele Quest van achteren naderen, een beetje inhouden en mijn vermoeden klopt, het is Kees van Hattem. We stoppen en praten even bij o.a. over mijn afwezigheid en mijn “Mantelzorg” functie. We rijden een stukje samen op via de “LageHoek” naar de A.C.de Graafweg waar Kees linksaf gaat en ik rechtdoor naar Middenmeer. Toen we samen reden nog een stukje film gemaakt maar bij thuiskomst zag ik een grote condens vlek op de camera dus resultaat ongeveer nul, volgende keer beter. Als ik thuis ben staat de teller voor vandaag op 86 km die weer een heerlijk gevoel hebben gegeven.

Geen opmerkingen: