22 november 2016

"Het Paard" van Marken











Het was vandaag weer een dag met diverse ontmoetingen en dan denk ik soms weleens hoe kent “iedereen” me, af en toe zijn er van die momenten dat ik denk dat ik wat bijzonders ben maar wees gerust ik blijf gewoon. Gisteren gaf Johan van Dijk, de jongste zoon van mijn “Vriend van langs de weg” ( Albert van Dijk uit Kampen) aan, dat hij bezig was met het stukje dijk op Marken wat naar de vuurtoren “Het Paard van Marken ”loopt, en of ze me daar nog zouden zien. Ik heb gereageerd dat ik vandaag misschien wel even langs zou komen en zo ging ik vandaag die kant op. Bij de oversteek van Hoornsejaagweg bij “La Mere Ann” werd ik aangesproken door iemand die stond te wachten met zijn auto, “Zo op weg naar Purmerend” was zijn vraag “Jij bent toch Pé Koomen” Ik kon dit bevestigen maar gaf gelijk door dat de reis vandaag naar Marken ging, “Maar met wie heb ik het genoegen” “Met Jan Koopmans een broer van Rita” en toen was het me duidelijk, ik voel me zo’n beetje “de bonte hond” . Maar goed op naar Marken er staat een stevige wind en op de dijk vanaf Monnickendam is het met de wind op de zijkant goed opletten. Meteen linea recta naar “Het Paard” en inderdaad ze zijn druk bezig Johan samen met zijn maat Nolly als ik het goed heb verstaan. Het pad eerst vlakken en daarna de zijkanten aansluiten. Ik heb wat foto’s gemaakt van de mannen en ben toen weer richting huis gegaan alles langs de dijk. Een klein stukje over het wandel/fietspad en dan terug naar de snellere route. Er stond een bordje “Water niet betreden i.v.m. vogelgriep” en iets verder liepen twee mannen met grote schepnetten, stoppen en vragen wat er gaande was. Ze vangen vliegjes en hopen zo bepaalde vliegen te vangen die op uitwerpselen van ganzen zitten om misschien de oorzaak van de vogelgriep te achterhalen. In Monnickendam zit de monnik nog steeds op de brug en langs de Cultuurweg vlak bij huis is het laatste blad van de bomen. Het was weer een prettig ritje van uit en thuis 125 km en leuke ontmoetingen.

Geen opmerkingen: