07 november 2016

Ter afsluiting "De ronde van Middenmeer"





De zon schijnt af en toe en daar tussendoor is het een somber beeld, een voorproefje van de beginnende winter zou je haast gaan denken. De animo om een grotere rit te maken ontbreken en het zal wel een kort bij huis rondje worden denk ik bij voorbaat al. Het is inderdaad niet lang of ver geworden vandaag, van Middenmeer even naar Wervershoof en dan over Zwaagdijk en Nibbixwoud weer naar huis. Als ik door Medemblik  fiets zie ik de donkere wolken alweer dichterbij komen dus uitkijken, de weg over de dijk naar Onderdijk en Wervershoof is nog steeds in bewerking dus wat op, over en langs de dijk om mijn bestemming te bereiken. Bij broer Ben en zijn vrouw Riet is niemand aanwezig dus dan even naar zwager  Aad en zus Ans waar wel bewoners aanwezig zijn die heel vlot met de koffiepot klaar staan. Vervolgens even naar het volgende familieadres, zus Margriet. Ze komt net binnen van een bezoek aan de dokter, het gaat goed met haar al lijkt het er in mijn ogen niet erg op maar ze zegt geregeld, “Je moet kijken naar diegenen die minder kunnen als ik, dan ben ik blij met m’n eigen” Als ik mijn ritje vervolg ga ik over Zwaagdijk naar Nibbixwoud en links en rechts binnendoor via Twisk waar het “Twisker Slot” er goed bij staat, hier woonde voorheen Wibi Soerjadi, laten we maar zeggen in z’n betere tijd. Dan nog even afslaan op de Tussenweg en een laatste blik op wat nog rest van een bloeiend bedrijf, een puinhoop. Als ik het bordje Middenmeer zie besluit ik nog even een rondje langs de buitenkant van het dorp te maken en schakel daarbij het Sony filmcameraatje in en zal later wel zien wat het is geworden en dat alles leverde 54 km op.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Kon je toch nog een klein rondje tussen de gemelde regenbuien door! De eerste meevaller voor deze week zullen we maar zeggen........

Groeten, Adri.