06 december 2016

Genieten van het weer






Wat weer een heerlijke dag, licht vriezend weer, weinig wind en heel veel zon, wat wil een mens nog meer. Een klein stukje fietsen dus, laat ik maar weer een keer heen en weer rijden naar Zuidoostbeemster daar ben ik al een langere periode niet meer geweest. Van start zo rond 10 uur en ik moet toegeven het was toen nog wat aan de frisse kant en als ik dan bedenk dat Willem Vierbergen toen al uren eerder langs ’s Heren wegen was gegaan om bij zijn baas te komen, hij schreef dan ook op Facebook dat het een koud ritje was. Ik ga heen via het Agriport gebied waar de stoom weer volop de ruimte krijgt bij de kassen, echt het beeld van wat eens de Wieringermeerpolder was met rode daken van de boerderijen is echt verleden tijd. In de Zuidoost was alles net als altijd warm en gezellig, omkleden, want ik ben meestal nat van het zweet, een bakkie doen en even bijkletsen, zoiets doet me altijd goed. Nadat we samen een broodje hebben gegeten ga ik weer richting Middenmeer via Middenbeemster, De Rijp Graft, Grootschermer, waar de molens echt in het Hollandse waterlandschap passen, dan door naar Schermerhorn, langs de Heerhugowaard en dan nog even de Langereis en zo weer thuis na 86 heerlijke kilometers.                                                                                                    En als je dan weet hoe de wegen en het weer waren op 6 december 2012 bekijk dan de laatste foto maar eens serieus dan moeten we niet klagen dat het wat fris om de neus is met het weer van vandaag.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Dan was het op 6-12-12 wel iets minder om met de fiets buiten te komen.........
Dan maar liever het weer dat je vandaag op je foto's liet zien......

Groeten, Adri.