12 december 2016

West-Friesland in de "winter" van 2016










Wat heb ik weer genoten, gewoon een ritje door, langs en over de wegen, paden en dijken in West-Friesland. Net van start in de Wieringermeerpolder was het plaatselijk nog een beetje mistig of laag hangende bewolking, de windmolens/zwaaipalen kwamen hier en daar wat vreemd over door het ontbrekende onderste deel. Maar de windstilte en de kans om dan wat aparte foto’s te kunnen maken is des te groter, zo ook langs de Wijzend richting de Kaagmolen. Even bij zwager Tom en zus Gerda langs om ze te feliciteren met de geboorte van hun 5e kleinkind maar ze zijn niet thuis dus meteen weer verder via de Grote Zomerdijk richting Wognum om dan via de Lekermeer naar Bobeldijk te gaan. Op dit stukje Lekermeer zie een iemand naar het water lopen en de fiets staat op de standaard, op afstand schat ik in dat dit een ligfiets is en inderdaad dat klopt, de mevrouw maakt graag foto’s van al het mooie wat ze onderweg tegenkomt vertelde ze, we hebben uiteraard even staan kletsen en toen ik alweer in beweging was werd ik min of meer “terug” geroepen, “Ik heb nog geen foto van je gemaakt” dus zo ontstaan wederzijds de bedoelde “plaatjes” die in beide richtingen worden uitgewisseld via de mail, de mevrouw is Mieke Brouwer uit Blokker. Uiteraard ga ik weer met een extra ommetje naar de dijk om via Hoorn naar Schellinkhout te “hobbelen” waar ik de moeite neem om een keer een foto te maken van het oude Raadhuis en het goed leesbare “bord” aan de zijgevel. Dan in Blokker even naar zus Ria en dan het laatste stukje naar huis in Middenmeer. Als alles weer op “stal” staat geeft de teller net 85 km aan, wel te verstaan heerlijk kilometers.

Geen opmerkingen: