09 januari 2017

Het kan beter licht vriezen.





Ik ben weer heel even weg geweest, een langere rit zat er niet in. Na een paar dagen “huisarrest” vanwege een minder sterke periode van mijn gezondheid moest het vandaag weer even uitgeprobeerd worden. Het ging prima dus ik kan voor mezelf stellen dat ik er weer ben. En dan eerst even op en neer naar Riet en Ben in Wervershoof, de enige afwezigen bij een familie samenkomst van afgelopen zondag. De gezondheid was spelbreker en we kunnen alleen maar hopen dat het tij nog zal keren, tegen beter weten in. Het weer leek goed maar bij Medemblik werd het zomaar mistig en net na Medemblik moest de achterband het ontgelden, lek wat ik ontdekte toen in naar beneden reed over het haventerrein, slingeren en dan is het duidelijk. Ik weet nu ook weer hoe een lekke band onderweg is, want dat is al heel lang geleden. Even vervangen en oppompen dus lang duurt zoiets niet maar de mist leek in korte tijd wel behoorlijk dichter te worden. Niet verder gaan dan Wervershoof en weer terug stond voor mij toen al vast. In Wervershoof een poosje met broer Ben zitten praten over de situatie die zeer zorgelijk is. Na de koffie opgestapt en weer naar huis gereden via het “Egboetswater”.  De fiets gaat onvoorstelbaar stil en ik begin steeds meer te geloven dat het onderhoud van laatst wel degelijk van invloed is op de huidige geruisloosheid wat ik gedurende 41 km heb ervaren.

Geen opmerkingen: