28 februari 2017

Klein onderhoud

Geen resultaat

Slechte vooruitzichten

Ingesleten rubberringen

Een markering met stift waar het tandwiel moet worden terug geplaatst

Banden op spanning en toen weer regen.

Even heel kort, het is simpel het gevolg van niet fietsen en dan zoek je iets anders. Als eerste zou ik proberen met een “speciaal” toebehoren bij de hogedrukreiniger, de paden opzij en achter mijn huis te bewerken, een mooi apparaat waardoor er geen spetters omhoog vliegen maar de werking van de hogedruk is ook gereduceerd naar een bedenkelijk laag niveau, stoppen en t.z.t. maar opnieuw proberen, dan maar spetters verwijderen. En dan het volgende klusje.  Bij één van de laatste ritjes had ik het idee dat er wat meer geluid onder uit de fiets kwam en omdat dit niet nieuw was voor mij heb ik geconcludeerd dat de rubberringen van het tandwiel,  die de ketting geleiden onder de stoel door, vervangen moesten worden, iets wat ik al vaker heb gedaan en altijd een positief effect heeft op prettig fietsen. Het ging allemaal vlot en het is te zien dat de ringen weer flink ingevreten zijn en nadat de nieuwe geplaatst  zijn en de banden weer op spanning waren gezet dacht ik een ritje te kunnen maken, helaas het regent alweer dus geduld, wie weet komt het vanmiddag nog.

Rondje, "testrit" 48 km

Blauw en donker blauw


............... en dan volgt er gelukkig nog een "testritje" toen ik eenmaal weer binnen zat en alles had opgeruimd werd het droog en dan winnen de hormonen het toch weer van de goede voornemens. Even uittesten of hij nu stiller is, klein rondje via Obdam en Wognum naar Nibbixwoud en onderweg .... bar en boos, regen , windstoten en hagel, niet te kort. Zo ervaar je weer wat echte mannen moeten doorstaan die naar hun werk gaan met een Velomobiel zonder "racekap". Ik heb wel een kilometer of 5 met de schuimdeksel erop gereden en ben weer heel thuis gekomen na 48 km en wat was het weer heerlijk.

2 opmerkingen:

Cees zei

Dan maar geen echte man Pe, :) gewoon onder de kap naar mijn werk.
En... werd weer aardig heen en weer geschud vanochtend, met een bak water over de quest..
Heerlijk z'on kap... en er ...zijn er heel weinig die op/in de fiets gaan dan :)
Groet Cees, (die alle krachttermen aan zich voorbij laat gaan en mooi met kap op fietst :)

Wim Schermer zei

HI Pé,
Gisteren een porto uitspaarrondje gereden via Purmerend, Enkhuizen en Hoogkarspel, 105 heerlijke kilometers. Wel pas na de middag vertrokken toen de regen was gepasseerd. Maar een paar spatjes gehad.
Groeten,
Wim