14 maart 2017

Een verborgen tikje dat stoort.


Gewoon doorgaan is het beste wat je kan doen, niet bij elke afwijking stoppen. Mooi gezegd maar als er nou een licht tikje in je Quest zit en je bent doorgereden en thuis kan je totaal niets vinden wat blijft er dan over ? Morgen mogelijk 1 spaak vervangen en hopen dat daar het euvel achter schuil gaat maar ik betwijfel het, we zullen zien, of nee, we zullen horen want te zien is er nog nu toe niets. Het ritje van vandaag was met een ommetje naar de “Zuidoost” via wat andere wegen als normaal het geval is. Zo ging ik nu over de Langereis en Heerhugowaard om later via de Rustenburgerweg uit te komen bij de Noordervaart en bij de molens rechtsaf naar



Grootschermer en Noordeinde,  Graft en later via De Rijp waar nogal wat oude gebouwen of monumenten staan. En als je dan stilstaat om een foto te maken van het monument van Graft zie ik ook het kleinste winkeltje van Graft op 5,4 m2 wordt/werd snoep verkocht, de winkel van Bram en Aagie, heel passend.


In De Rijp neem ik het Waaggebouw er nog bij en in de Beemster langs de Purmerenderweg staan heel veel narcissen in bloei. Bij Tiny wordt het ook al weer behoorlijk zomers, het lijkt wel of daar de lente wordt overgeslagen. Als ik na de lunch met een heerlijke zoute haring die ze speciaal voor mij had meegenomen, zelf lust ze geen vis, weer richting Middenmeer ga hoor ik een tikje in de fiets. Stoppen lost niets op dus thuis onder het ”mes”, helaas ik kan niets vinden, misschien morgen met frisse moed nog eens een onderzoek instellen en

ondertussen de gehorende schapen op de foto, ik zag ze, omdat ze flink met de koppen tegen elkaar knalden. Thuis is het “getik” nog niet over en heeft de teller 86 km verzameld.

2 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Dag Pe. Controleer als eerste de beugels van je trapstel, dan het hangertje achter je stoel. Als je weer eens langs de Waard komt is hier altijd koffie met vaak koek van eigen makelij. groeten Kees.

Kees van Hattem zei

Dag Pe. Net gezien dat dit Weltshire Horn sheep zijn. Een heel oud ras, die hun vacht verliezen in het voorjaar. Groeten Kees.