16 maart 2017

Ook op het water is het seizoen begonnen.



Weer een zomerse dag in maart, volop zon en dan begint het te kriebelen. Als eerste de tuin in om het allemaal weer een schappelijk aanzien te geven, om 8 uur sta ik al te zweten, dit kan toch niet goed zijn voor een mens. Zo rond 10 uur schiet ik al aardig op en besluit dat ik straks wel een beloning heb verdiend, omkleden, koffie met koek en dan een rondje fietsen. Het rondje is net hoe de wind waait en omdat ik dat nooit controleer komt er van planning ook niets terecht. Via Obdam waar de familie niet thuis is ga ik even over de Heerhugowaard om bij de familie van Hattem aan te gaan waar Marian voor koffie met koek zorgt en Kees vanmiddag richting Schoorl zal gaan fietsen vertelde hij.



Ik vervolg mijn ritje weer en kom via diverse dorpjes richting Ursem langs de Schermerringvaart waar een paar roeiers actief zijn, mooie gelegenheid hier een paar foto’s van te maken.

En zo dwaal ik verder via Grosthuizen naar Scharwoude en dan via Hoorn op de dijk naar Enkhuizen waar de molen van Schellinkhout vol in beweging is.

In de verte zie ik de witte vuurtoren staan alsof hij midden op de weg staat en na een paar kilometer speelt het zich weer af op het water, nu op het “IJsselmeer” waar toch nog wel pittige golfjes staan voor zo’n klein vaartuigje. Dan door Enkhuizen , Andijk en Wervershoof waar ik nog even bij Ben binnenwip. Hij zit alleen en is in prima stemming , zo mag ik het weer graag zien. Dan het laatste stukje naar Middenmeer en vaststellen dat er weer 115 km is weggetrapt.

1 opmerking:

Wilfred Ketelaar zei

Roeiers?! Dat zijn kajakers! ;-)

Zie deze pagina voor uitleg.