28 maart 2017

Op en neer naar Marken.

Rondje van 132 km

Helaas ze was er niet .......

Spaans en ongedwongen

"Het Paard"

Het betere fietspad hoewel ????

Voor de Lange brug in Monnickendam, rechts de "palingroker"

Het was mij te vol bij de visboer.

Weer veilig op de basis teruggekeerd na wat omzwervingen door Noord-Holland. Als eerste leek het me leuk om even in Zuidoostbeemster mijn neus om de hoek te steken dus van start in die richting. Helaas de vogel was gevlogen, dan meteen maar door om nog wat zuidelijker te gaan. Via Purmerend naar Ilpendam en Overleek en vandaar naar Monnickendam om de dijk naar Marken te pakken. Ik vind altijd , als je niet bij “Het Paard” van Marken bent geweest dan ben je niet op Marken geweest dus meteen rechtdoor naar dit “monument”. Er zitten een aantal jongeren en één van hen komt meteen vragen wat voor “ding” dat is, ik heb uitgelegd hoe dat “ding” in het Engels en Frans heet en dicht bij huis noemen we dit een “ligfiets” of “velomobiel”. Het woord “ligfiets” bracht ze meteen over naar haar reisgenoten, de hele club kwam bij navraag uit Spanje. Ik neem terug het betere gedeelte van het “rondje” Marken en ga verder over het zelfde pad vanaf Marken naar Monnickendam naar Volendam. Ik meende daar bij de visboer even te pauzeren met een lekkerbekje maar het was er zo vol dat ik maar door ben gereden en zo via de dijk over de “vaste” route naar Middenmeer waar net 132 km is vol gemaakt.

Geen opmerkingen: