26 juni 2017

"Sail Den Helder"is echt achter de rug.


Maandag “wasdag”, zo ging dat vroeger altijd, hoewel ik vandaag ook als eerste de was heb gedaan en aan de lijn gehangen, geen probleem. Maar vervolgens begint het weer te kriebelen en al heel snel na de koffie ga ik in het andere “pak”, fietstenue noemt men zoiets over het algemeen. De “Noordkop” heb ik al een tijd niet meer gezien dus laat ik vandaag maar weer een keer richting Den Helder gaan, na het Sail gebeuren zal het nu wel weer rustig zijn. En zo ben ik vertrokken richting Den Helder het is vrij rustig langs de weg en met de zon erbij gaat het allemaal zeer voorspoedig en ben ik ondanks de wind op kop in no time in de “Marinestad”. Het is hier ook buitengewoon rustig weinig vakantieverkeer en ook bij de boot naar Texel geen wachtenden.



Ik steek over bij de aan- rijbanen naar de boot en kom op de “Zeepromenade” en maak hier de eerste paar foto’s van boten die ver en nog wat verder op het Marsdiep varen of voor anker liggen. Iets na de vuurtoren draai ik linksaf omhoog en meteen rechts om door de duinen mijn weg te vervolgen tot aan Schoorl via petten enz.


Bij Hargen even stoppen bij de “Strandjutter” waar deze keer wat dier/lucht/vaar/voertuigen “zwabberden”. Er was ook nog een groep in de branding bezig om een rubberboot in zee te krijgen wat nogal wat moeite heeft gekost.

Via Broek op Langedijk naar Oude-Niedorp waar de fietsbrug bij het “Verlaat” van nieuwe leuningen wordt voorzien waardoor passeren met wat passen en meten net goed is gegaan. In de Wieringermeer ga ik via de parallelweg en rij een tijdje gelijk op met een serie auto’s omdat de voorste zwaar beladen is en niet zo snel optrekt en meteen gaan er raampjes open en verschijnen er fototoestellen en mobiele telefoons om dat gekke gele ding vast te leggen. Maar als hij weer in zijn vaste onderkomen staat geeft de teller voor vandaag 104 km aan en die zijn eigenlijk veel te kort, ’t blijft een heerlijk vermaak, een simpel rondje fietsen.

Geen opmerkingen: