05 september 2017

Klein "stukkie" vandaag


Heel anders als gisteren, geen zon en min of meer grauw weer, het miezert zelfs een heel klein beetje. Ik dacht ik niet van huis te gaan, de wil is goed maar het vlees is zwak en dan weet je het wel. Alleen even op en neer naar Wervershoof, hoe is het bij broer Ben ?

Het eerste wat mij opvalt langs de Flevoweg zijn een paar wagens die grasladen en met een vliegende vaart dit klusje klaren, ik zag ze nooit eerder zo hard rijden. Door het minder zonnige weer is er extra licht nodig in de kassen wat goed te zien is, “Westland in de dop”.

Bij Medemblik zijn toch nog een paar boten die het ruime sop kiezen, de eerste is klaar met de zeilen terwijl de ander nog druk bezig is. Aangekomen bij Ben zie ik dat hij achter de laptop zit het gaat goed zegt hij, als ik alle verhalen heb aangehoord is mijn conclusie dat het toch niet helemaal goed is. Een raadselachtige dikke arm die later helemaal blauw wordt vanwege een bloeduitstorting zonder dat die arm gestoten is of in de knel heeft gezeten, vreemd, maar het gaat goed, laten we daar maar aan vast houden.
Ik vervolg later mijn ritje over Zwaagdijk waar zus Margriet niet thuis is en de zwanen nog flink bij moeten “kleuren”. Op Zwaagdijk , mijn geboortedorp, fiets ik op de weg na ervaringen met auto’s en trekkers die het fietspad kruisen vanaf de weg en weinig zien doordat er een heg staat. En zoals zo vaak zijn er altijd weer “betweters” die mij proberen te bekeren naar het fietspad omdat ik op “hun” weg fiets, vandaag een buschauffeur en die zou toch helemaal beter moeten weten, jammer dat de man nog werk heeft zulke verkeersidioten moesten meteen aan de kant gezet worden i.p.v. mij proberen van de weg te rijden.
Ik maak het rondje af via Wognum enz. om later via Oude-Niedorp richting Middenmeer te gaan , helaas een “noodstop” één twee drie begint de fiets te slingeren, achter lek, stoppen, vervangen en meteen een foto  maken van de veroorzaker, vlijmscherp en rechtop in de achterband. Slechts 61 km deze keer volgende keer beter.

Geen opmerkingen: