18 oktober 2017

Zonnig ritje



En weer hadden we een schitterende dag, weinig wind, droog en later een heerlijk zonnetje, wat wil een mens nog meer. Tiny heeft vandaag de “oppasdag” in Oostzaan dus leek het mij wel leuk om daar even heen te rijden. Op de hoek Koningspade/Mienakker kwam ik Gerard Bosman tegen die een rondje liep om de conditie goed te houden, hij wordt morgen of overmorgen 75 jaar en dat is hem niet aan te zien. Na een kort praatje ben ik verder gegaan richting Purmerend en daarna Purmerland en Oostzaan. Patricia is ook aanwezig, een dag thuiswerken en Tiny heeft meteen weer koffie ingeschonken.



Ik ben er maar kort geweest en na een broodje weer vertrokken via “Het Twiske” naar Middenmeer.
In de buurt van Hobrede werd ijverig gewerkt aan de maisoogst, als ik dat zo bekeek komt het meeste vanuit de hakselaar toch wel in de wagen.

Bij Schardam nog even in de remmen om de “Eenhoorn” weer vast te leggen die een hele poos geleden was over geschilderd, alleen het wapen is pas veel later weer bijgewerkt. In de bocht, na het nieuwe gemaal staat iemand met de racefiets, het blijkt een dame te zijn, ik vroeg of ze weg juiste weg zocht, dit was niet het geval en als je dan stilstaat volgt er al snel een praatje over fietsen in het algemeen. We gaan ieder weer onze eigen weg en zo kom ik na 112 km weer op de thuisbasis met een voldaan gevoel.

Geen opmerkingen: