06 november 2017

Goud onder aan de regenboog, dat klopt.


Weinig nieuws vandaag voor wat betreft fietsen, alleen even op en neer naar Oudemirdum. Privé is het vandaag wel speciaal, alweer 12 jaar geleden dat ik Tiny voor het eerst heb ontmoet en daar heeft ze mij vanmorgen al vroeg aan herinnert, top zo’n vriendin. Op de weg naar Oudemirdum een paar kleine buitjes en terug volop zon.

Bij de Stevinsluizen aan de Friese kant van de Afsluitdijk begint het nieuwe gebouw al aardig vorm te krijgen in het kader van de vernieuwing van de Afsluitdijk. Helaas wordt er flink aan de wegconstructie ook gewerkt waardoor er wat extra “rommel” op de weg terecht komt, gevolg achter lek, de band kon niet tegen zo’n “dolkachtig” steentje.
In Makkum lag een “klein” plezierbootje voor de wal waar mijn schoonzoon later over wist te vertellen dat hij “even” wat aanpassingen nodig had en dat zou de komende tijd gebeuren bij het bedrijf waar hij werkzaam is, “Feadship” in Makkum. Siebo en Bianca waren afgelopen nacht thuis gekomen van een weekje vakantie waar ze enorm hadden genoten van zon en strand.



Na koffie enz. ben ik tegen 1 uur weer huiswaarts gegaan en via de Aldedyk naar Workum gereden, net voor de Afsluitdijk zag ik nog een regenboog waarbij men weleens zegt dat er onderaan een “pot” met goud zou staan, dat klopt, bekijk die foto maar eens goed zo’n klomp goud heet gewoon “Quest”.

Op de dijk passeerde ik nog een paar fietsers en toen ik er ruim voorbij was bedacht ik dat het weleens kennissen zouden kunnen zijn geweest, stoppen bij het monument en even afwachten. Inderdaad Arnold en Corry Schalkwijk uit Wieringerwerf. Ik heb ze al een hele poos niet gezien of gesproken dus stof genoeg om te praten. Daarna de weg vervolgen naar huis waar de klok na 160 km voor vandaag is gestopt.

Geen opmerkingen: