09 november 2017

Korter dan kort.


De “weekafsluiter” is maar heel kort geweest vandaag, heel simpel omdat ik wat thuiswerk had bedacht en ook omdat de berichten voor vanmiddag wat minder zijn. En als je alleen bent wat doe je dan zoal, heel gewoon net wat anderen ook doen, wassen, strijken, afstoffen, enz. enz. vooral goed voor mezelf zorgen en nu komt het, autowassen en een keer in de was zetten. En zo kwam het er niet van om een groter rondje te maken en ging ik rond kwart over 11 van huis om bij zus Margriet te kijken hoe het met haar was. Het ging goed want ze was de ramen aan het lappen, ze had geen tijd.



Op de rit naar huis via Medemblik de polder weer in en dan zie je ze allebei staan, gemaal Lely en de “Ambtenaar” twee grote bouwwerken die beide van nut zijn voor de polder en zijn bewoners, de één voor droge voeten en de andere voor energie in vorm van vele kilowatts. Iets verder langs de Medemblikkerweg werd een perceel waar de bieten net waren gerooid met zwaar materiaal de zware kleigrond gespit. Dit korte bescheiden rondje bracht me na 40 km weer thuis.

1 opmerking:

Erwin zei

Hé Pé,

Nou is je rondje eens een keer korter dan mijn dagafstand. Ik mag de krant wel bellen!

Groet

Erwin en Tante Lies