13 november 2017

"Pong" en toen was het over.





Maandag de 13e, die 13e heeft soms iets "onheilspellends" wordt weleens gezegd, ik heb daar nooit enige waarde aan gehecht. Het schijnt dat vrijdag de 13e wel een “foute” dag is, ook nooit iets van ondervonden in negatieve zin. Maar toch vandaag zat het niet helemaal mee en of dat nou in die speciale datum zit weet en geloof ik nou ook weer niet. Ik had wat uitgeprint voor Tiny dus had ik een mooie smoes om weer even naar de “Zuidoost” te gaan al was ik er ook maar net weg. Er stond een stevige wind en de temperatuur vond ik niet erg aantrekkelijk, waterkoud, ik weet het niet maar voor de wind naar Zuidoostbeemster ging heel voorspoedig. Bij Tiny was er weer koffie met koek en later een broodje, omkleden was eerst niet nodig dacht ik, maar toen ik wat droge kleding aan had was het wel zo prettig. Je pakt dan één en ander uit de Quest en zet later alles weer terug, maar daar ging het nou net mis dat “alles” had ik niet helemaal ingevuld en kwam daar wat “te” laat achter. Op de terugweg ging ik over Middenbeemster via de Rijperweg, netjes over het fietspad waar op een bepaald moment een klein hondje liep zonder baasje of bazinnetje. Toen het diertje dat “gele ding” aan zag komen schoot het via de berm de weg op en juist op dat moment kwam er een auto langs. “Pong” en toen zag ik rechts een mevrouw in de auto zitten met de hand van schrik voor de mond, ze is gestopt zag ik maar voor het arme beestje was geen redding meer mogelijk. Ik dacht een moment zou ik stoppen en een foto maken, nee, niet van zulke situaties en reed dus door. Pas in Graft bedacht ik dat het historische gebouw nog een keer op de foto mocht en greep naar mijn camera, helaas niet aanwezig dus die staat nog een kleine 20 km terug bij Tiny, dan maar met de telefoon een plaatje
maken, dus die 13e heeft vandaag wel iets. Het rondje liep verder zonder ander ongemakken en bracht me thuis na 92 km in goede gezondheid.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

vervelend verhaal Pe