09 april 2018

Dit was een tijdig slecht bericht






Hoe is het mogelijk, nog net op tijd kwam het goed, of eigenlijk juist helemaal niet goed. Door het mooie weer van afgelopen weekend waarin het druk was, vrijdag tuinonderhoud met een aantal zwagers, broers van Tiny, in de Zuidoost, zaterdag hier en daar wat bijwerken en een tijdje de kwast hanteren en zondag vertoonde Tiny ernstige griepverschijnselen, toen is bij mij het idee “geboren” om maandag even op en neer te gaan naar Oudemirdum. Zondagavond nog een appje verstuurd met de boodschap dat ik maandagmorgen die kant op zou komen, geen reactie en vanmorgen toen ik van huis zou gaan nog een extra berichtje verstuurd en toen van start. In Wieringerwerf, 5 km van huis hoorde ik een berichtje via de mobiel, stoppen en kijken wat voor nieuws er zou zijn en zie hier “Pap …. Stop, ik moet om 9 uur naar mijn werk” vervolgens even gebeld, nooit moet ze op maandag werken maar nu waren de baas en bazin afwezig, de kinderen naar school, haar schoonouders gaan maandagmorgen altijd zwemmen anders zou ik daar terecht kunnen, dus noodgedwongen een andere route kiezen, niet naar Friesland. Bij mij was meteen een alternatieve route geboren, ik ga dan over Den Helder langs Callantsoog enz. naar b.v. Bergen en of Egmond naar Zuidoostbeemster om bij Tiny te kijken hoe de "gezondheidsvlag" erbij zou hangen. Alles veranderde na een paar kilometer, het begon te regenen en de aardigheid was er meteen af de eerste de beste afslag richting huis ben ik ingeslagen en zo kwam ik na 41 km weer thuis. Toen met de auto even naar de Zuidoost waar ik heel even een helpende hand kon bieden en hopen dat het langzaam beter zal worden. Morgen lijkt het er niet in te zitten dus de start van de week met 41 km is niet rooskleurig en misschien vandaag of morgen de voorwiellagers vervangen, ze worden wat rumoerig.

Geen opmerkingen: