19 april 2018

Het nieuwe Waddencentrum.



Donderdag 19 april 2018 is vandaag en morgen verleden tijd, ja zo gaat dat in het leven, je bent oud voordat je het weet. Daarom vandaag toch maar weer even met de “beentjes van de vloer” in de Quest natuurlijk. De rit is vandaag alleen de Afsluitdijk heen en terug met in mijn achterhoofd de hoop dat ik “mijn vriend van langs de weg” misschien heel toevallig weer een keer zal tegenkomen. Jammer ik heb Albert van Dijk uit Kampen vandaag niet gezien, wie weet wat de toekomst zal brengen.
Heen via Slootdorp dan de Den Oeverseweg waar een bordje staat behorende bij de camping aan de bosrand “Het Bos Roept”, nou het was er doodstil.

Dan de Afsluitdijk op waar bij het monument een moment gestopt moet worden omdat een Engels stel graag meer wilde weten over dat “gekke” voertuig.

Aan de ander kant staat een fotograaf die foto’s maakt van de werkzaamheden bij de brug aan de Lorentzsluizen voor de krant. Het “vlot” met de mannen vaart net weg en mogelijk hebben ze koffie verdiend.



Als ik de bocht neem bij het Waddencentrum zie ik dat er een nieuw monument is geplaatst, ik denk dat het een “school” vissen moet voorstellen. Ik neem tevens een kijkje aan de ander kant door via het tunneltje te rijden. Er is aan alles gedacht, je kunt er zwemmen, met een bootje aanleggen en zelfs op de kop kan een vrij groot schip aanmeren.
Ik film even een stukje en ga dan alsnog mijn rondje maken door een stukje echt Friesland om vervolgens op de terugweg nog een foto te maken van de hijskraan die bij de sluizen bezig is. Thuis gekomen staat de teller voor deze rit op 95 km in de brandende zon.
Hier als aanvulling het stukje film van het Waddencentrum, de link aanklikken dan moet het werken


Geen opmerkingen: