16 april 2018

Kleine gemotoriseerde ontmoeting



En weer is er een nieuwe week begonnen met een rondje fietsen, vandaag maar eens een keer langs mijn twee jongste zussen, de éne in Obdam en de andere in Andijk.
De eerste positieve constatering is dat de “overheid” bijzonder vlot heeft gewerkt, het fietsbord met de verkeerde dorpsnaam erop is vervangen door de juiste tekst, Opdam is nu weer gewoon Obdam zoals het hoort.


Even verder zie ik de “eerste” zwaan echt op een nest zitten dus er wordt gewerkt aan het nageslacht, iets verder weer een nest en nog geen 5 km verder zie ik het derde nest, het kon wel eens vol worden in de “zwanen kraamkamer”.


Gerda is niet thuis en dan wordt de route aangepast om via, via, langs de dijk langs het “Markermeer” te komen, en zie, iets voor Hoorn is het broedseizoen al achter de rug en lopen de eerste grote watervogels, in dit geval jonge ganzen, alweer rond in hun “donspak”. Drukte is er genoeg want de kapmeeuwen vechten om een plekje op het eilandje.
Bij Broekerhaven/Bovenkarspel wordt gewerkt aan een viaduct en ik krijg het idee dat dit bestemd is voor het fietsverkeer vanuit Bovenkarspel, de tijd zal het leren.


Aan de ander kant van Enkhuizen, waar ik de vuurtoren van Andijk al in zicht heb, is een zeer enthousiaste vader bezig zijn zoontje instructies te geven om t.z.t. als een echte coureur over de racecircuits te gaan, ik vond dit zonder meer een prachtig gezicht dus even een paar foto’s maken van dit dappere kereltje.

De eerste zeilboten zijn ook alweer op het water en de verbazing is nog groter als ik even later een “regeninstallatie” zie werken om de tulpen van voldoende vocht te voorzien, zelfs voor de bloei. Zus Lia zal ook wel niet thuis zijn dus daar ben ik niet eens afgeslagen maar wel naar Ben die er ook niet was. Thuis gekomen staat de teller voor vandaag op 102 km en het was weer heerlijk.

1 opmerking:

Erwin zei

Als die kleine knakker tegen je aanbotst heb je de poppen aan het dansen: ongetwijfeld niet toegelaten op de openbare weg, dus niet verzekerd, geen rijbewijs (uiteraard), etc. etc.

Leuk voor op het eigen erf dus, maar niet op de openbare weg.

Groet

Erwin en Tante Lies