04 april 2018

Uit en thuis voor de regen





Ik weet niet of het echt zo is maar men heeft regen “beloofd” voor een groot deel van de middag, ik ben weer thuis, het is 2 uur geweest en het is nog steeds droog. Laten we maar gewoon zeggen dat ik mazzel heb gehad met mijn ritje van vandaag. Maar met dat “natte” idee in m’n achterhoofd was ik al snel besloten om een klein rondje te maken. En zo is het ook gegaan, eerst de polder uit via het Agriport gebied, langs de grasdrogerij en als eerste, wat mij opviel, was de wegafsluiting , begrijpelijk, en dat de eerste van de 6 windmolens al bijna bij de grond gelijk is. Door deze afsluiting neem ik een weg binnendoor en kom door Twisk waar ik bij de afslag van “Het Twisker Slot” ( voormalig onderkomen van Wibi Soerjadi) linksaf ga en zie even verder dat het plastic zijn diensten weer heeft bewezen, afgedekte tulpen percelen die nu in bloei staan.


Even verder zie ik nog zo’n perceel en hier is goed  zichtbaar dat het land lang niet vlak is, een golvende bloemenzee.
Verder via het Egboetswater waar de vleermuizen onderkomens genummerd zijn om de beestjes te laten weten waar ze wonen denk ik. Op Zwaagdijk en Wervershoof even langs familie en dan via Medemblik op huis aan.


Het stoomtreintje staat klaar om te vertrekken en de boot, die onderdeel vormt van het klassieke rondje met stoomtram, boot en de normale trein van Hoorn naar Enkhuizen en Medemblik, alles zit erin. Het gemaal Lely is in onderhoud zie ik als ik er langs fietsen zo kom ik weer thuis na slechts 47 km.

Geen opmerkingen: